Ηλεκτρονικό Μάθημα: Η Διακυβέρνηση των Επαναστατημένων Ελλήνων

Στο πλαίσιο της Δράσης: «Υποστήριξη των Τάξεων Υποδοχής» σχεδιάσαμε και αναπτύξαμε ένα ηλεκτρονικό μάθημα με τίτλο: «H διακυβέρνηση των επαναστατημένων Ελλήνων».

Το σχέδιο βασίστηκε στο Διδακτικό Μοντέλο Επιστημονικού Εγγραμματισμού του Η. Ματσαγγούρα, με σκοπό να προωθήσει πλευρές των επιδιώξεων που θέτει η σύγχρονη προβληματική για την εκπαίδευση των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών.

Γενικά, το Διδακτικό Μοντέλο Επιστημονικού Εγγραμματισμού δίνει έμφαση στις δεξιότητες κατανόησης ακαδημαϊκών κυρίως κειμένων μέσω της διαδικασίας στοχαστικοκριτικής ανάλυσης του περιεχομένου και του τρόπου οργάνωσης του γνωσιακού περιεχομένου τους (Ματσαγγούρας, 2007:240).

Το μάθημα φιλοδοξεί να αναπτύξει τις παραπάνω δεξιότητες αφενός ακολουθώντας την ευρύτερη δομή του συγκεκριμένου μοντέλου, αφετέρου αξιοποιώντας τη στρατηγική της Αμοιβαίας Διδασκαλίας (Reciprocal Teaching Strategy) (Palinscar & Brown, 1984), στρατηγική η οποία είναι ερευνητικά επιβεβαιωμένο ότι έχει σημαντικά αποτελέσματα στην προώθηση της κατανόησης κειμένων τόσο στην κανονική όσο και σε τάξη συμφοίτησης (βλ. Dalton κ.ά., 2011 ˙ Rosenshine & Meister, 1994).

Η ανάπτυξη του διδακτικού υλικού πραγματοποιήθηκε με λογισμικό σχεδιασμού ηλεκτρονικών μαθημάτων που παρέχεται ελεύθερα από τη διαδικτυακή  πλατφόρμα myudutu (http://www.myudutu.com). Αν και σχεδιάσαμε το υλικό με την προοπτική της διαζώσης διδασκαλίας, μπορεί να αξιοποιηθεί και για δραστηριότητες εξαποστάσεως εκπαίδευσης.

Μαρία Λατζάκη & Σαράντης Χέλμης

Σημ. Σε κάθε οθόνη του μαθήματος εμφανίζεται το υδατογράφημα του παρόχου, το οποίο αφαιρείται κάνοντας κλικ πάνω της.

Image

Βιβλιογραφία

Ματσαγγούρας, Η. (1997). Σχολικός Εγγραμματισμός. Αθήνα: Γρηγόρης.

Dalton et. al., (2011). Designing for Diversity: The Role of Reading Strategies and Interactive Vocabulary in a Digital Reading Environment for Fifth-Grade Monolingual English and Bilingual Students. Journal of Literacy Research, 43 (1), 68-100.

Palinscar, A. & Brown, A. (1984). Reciprocal Teaching of ComprehensionFostering and Comprehension Monitoring Activities. Cognition and Instruction, I (2), 117-175.

Rosenshine, B. & Meister, C. (1994). Reciprocal Teaching: A Review of the Research. Review of Educational Research, 64 (4), 479-530.

This entry was posted in e-learning, Ανάπτυξη and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s